čtvrtek 21. dubna 2016

Čarodějná pec - Pátrání po původu atomů

Čarodějná pec - Pátrání po původu atomů

Marcus Chown

ISBN 80-7296-046-6
Rok vydání: 1999
Počet stran: 213
Vhodná pro: všechny s nadšením poznávat nové věci


Přečtení jsem delší dobu odkládal, ale nakonec se to vyplatilo. Koupil jsem si jí pár měsíců zpátky. Její tématika mě zaujala. Rád se věnuji odbornějším publikacím.

Recenze
Knížka mě zaujala svým povedeným zpracováním. Možná díky tomu jsem po ní tenkrát sáhl. Její design není nikterak složitý a jeho jednoduchost mě velmi zaujala. Má pevnou vazbu, což je pro mě veliké plus. Kniha toho tak mnohem více vydrží. Počet stran (213) je podle mě na téma, kterým se zabývá tato kniha poněkud málo. Ovšem to je vykompenzováno malou velikostí písma a absencí obrázků. Tudíž kniha obsahuje značné množství informací, věděckých a historických faktů a mnoho zajímavostí. Ale teď už k vlastnímu obsahu. Kniha se nečte moc lehce. Popisuje představy o původu atomů ze starověkého Řecka a postupně se prokousává časem do současného poznání. Je možné zjistit informaci o našem Slunci, supernovách, záření, radioaktivitě nebo o vzniku látek. Na začátku každé nové kapitoly lze najít spoustu hezkých citátů od významných osob. Ať jde o Richarda Feynmana nebo nějakého jiného vědce, vždy lze z jejich slov vyvodit o čem bude další kapitola. Kniha má celkem 3 části rozdělené na 16 kapitol. Logicky na sebe navazují, takže čtenář je schopný psanému textu porozumět a nemusí dohledávat co který výraz nebo reakce znamená, již ví, kdo jí objevil, jak a co znamená. Ovšem kdyby to zapomněl, na konci knihy je slovníček, kde jsou všechny důležité věci popsány. Já osobně jsem se dozvěděl mnoho zajímavostí o výzkumu atomů a vzniku různých látek. Člověk si pak uvědomí, jak je ten svět okolo nás vlastně složitý a mi známe jen malou část. Velmi oceňuji doporučenou literaturu na konci knihy. Mohu tak bez větších problémů najít knihy na obdobné téma a rozšířit si tak znalosti.

Zhodnocení
Knihu bych doporučil všem, kteří mají zájem dozvědět se něco o světě kolem sebe. Je možné zjistit jak vlastně funguje slunce, nebo z čeho jsou složené jednotlivé látky a proč jsou vlastně takové. 

0 komentářů:

Okomentovat